Как да горим мазнини по-бързо

Автор: Саманта Клейтън

Човешкото тяло по естествен начин изгаря мазнините като източник на гориво (енергия), но то може да бъде обучено да прави това още по-ефективно. Предлагам Ви моите съвети как да тренирате тялото си да бъде по-добра машина за изгаряне на мазнини.

Толкова често в нашия натоварен живот ние искаме „бърза корекция“, за да постигнем своите здравословни и фитнес цели. Отделите ли обаче мъничко допълнително време да планирате Вашия фитнес режим предварително, това може да доведе до по-добри резултати и да Ви помогне по-бързо да изгаряте мазнини.

Като спортист, който обожава скоростта, никога не съм била почитател на какъвто и да е вид тренировки за издръжливост – идеята да ходя или тичам повече от 60 минути ми звучеше като истинско мъчение! След като родих децата си обаче, разбрах, че случайните по-продължителни тренировки носят голяма полза. Те не само че оказаха страхотен ефект върху моята талия, но и върху моя ум. Сега с нетърпение очаквам по-дългите си дни за тренировка. Кардио режимът ми се подобри изключително много и усещам ползите и от по-късите си тренировъчни сесии.

Съществуват толкова много начини за изгаряне на мазнини, отслабване и повишаване на тонуса. Изисква се само желание да излезете от своята зона на удобство.

 

Отделете време за тренировки за издръжливост

Опитайте се да отделите време за дълги кардио тренировки поне веднъж седмично – с интензивност 6/10. Бягането, ходенето или карането на колело с удобно за Вас темпо при продължителен период от време е чудесен начин да сте сигурен, че тялото Ви изгаря мазнини. Тялото използва мазнините като източник на гориво в по-голямата част от дългите тренировки, така че след като започнете да давате все повече от себе си и увеличавате нивото на интензивност, тялото Ви ще започне да изгаря съхраняваните за гориво (енергия) въглехидрати.

 

Силови тренировки

Изграждането на мускулна маса спомага на тялото да изгаря повече калории, дори и в покой. Тъй като поддържането на мускулна маса изисква повече калории отколкото поддържането на мазнини, изграждането на мускули означава, че дългосрочно тялото се превръща в по-добра изгаряща мазнините машина. Силовата тренировка също тласка тялото Ви да се възстанови; удвоява ползите и изгарянето на мазнини дълго след като излезете от фитнес залата!

 

Добре попълнете изразходените запаси

Храната, която използвате за зареждане на тялото „с гориво“, ще окаже директен ефект върху резултатите, които виждате. Уверете се, че всеки ден приемате добър баланс въглехидрати, здравословни мазнини и протеини. За максимална полза консумирайте протеин в рамките на 30 минути след тренировка (особено в дните на тренировки за издръжливост) и поемайте малко количество въглехидрати след тренировка, за да подпомогнете за възстановяването на мускулния гликоген на тялото.

 

Почивайте си

Почивката позволява на тялото да се приспособи към изискванията, поставени пред него. Ако тренирате усилено 5 дни в седмицата, почивката от 2 дни ще позволи на тялото Ви да се възстанови и зареди отново.

* * *

Има толкова много начини да накарате тялото си да се адаптира и да се подобри. Уверена съм, че балансираният план за физически упражнения и здравословно хранене ще помогне на тялото Ви дългосрочно по-ефективно да гори калории и мазнини. Постоянството е от ключово значение, затова отделете 5 дни в седмицата да бъдете активни. Ако 5 дни в седмицата не са реалистичен подход за Вас, просто запомнете любимата ми поговорка:

“Вършенето на нещо винаги ще Ви докара по-добри резултати от невършенето изобщо на нищо!”